winter..
08:18 | Author: Douwe Jan Schrale

Donkernis bracht lange wegen.
Draagt de sterren ver van hier
Bomen brengen schaduw naar de rijen.
Dieren kalfen Int lou bier.

Herten springen plots
T asfat
Kleine meren van betton
Standaard rijst het hoge aren.
Keert terug naar waar t begon.

Uizen oog het water strandde.
In mijn handen in mijn hoofd
Uizen oog. T water strandde.
In mijn handen. Bloot voor god.
Bidden om het laatste oordeel
Biddend gaat mijn hart verrot

Kijk ik leef ik droom net anders
stroomt mijn ziel Het water uit,
Kijk ik leef ik droom het volle
Schrikt de wind steeds van t geluid

Kijk ik gaap van onder dollen.
Leg het allemaal maar uit
Graag ontwikkel ik mijn dekens
Tegen duisternis en muit

Harig zijn de warme dekens
Zachter dan je huid, je haar
Laait het vuur de warme kachel.
Terwijl ik door de vlammen vaar

Mijn ogen zijn mijn schepen.
Het wit het maagdelijke zeil
de rode wapenstrijd verloren.
Een zwarte stip
Drijvend in een blauwe oceaan.

De meeuwen pikken naar mijn mannen
Schreeuwend zaaien ze het vlees
is mijn schip nog niet gezonken?
Als ik mijn laatste woorden lees.
|
This entry was posted on 08:18 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 reacties: