Wezen
14:24 | Author: Douwe Jan Schrale
Dat wil zeggen dat ik niet geland ben.
Niet aan beland ben
Waar ik zou moeten zijn.

Dat wil zeggen dat haar borsten groot zijn
Niet te bloot zijn.
Mooier dan de horizon.

Dat wil zeggen dat de wind nu laait
Het witte zand nu waait.
Over mijn grijze ribbel vel.

Dat wil zeggen dat de zee te groot is.
fel bloedrood is
Door de ondergaande zon.

Dat wil zeggen dat ik verdwaald ben.
Niet neer gedaald ben
maar scheurend door de aardkorst heen.

Dat wil zeggen dat je geest zo zacht is.
Niet verdacht is,
van de krater in mijn hart.

Maar dat wist je al.
Ik hoef niks meer te zeggen
Niks meer uit te leggen,
Over de stilte in mijn stem.
|
This entry was posted on 14:24 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 reacties: