Mijn eerste roman
15:30 | Author: Douwe Jan Schrale
Onder het hoge water drijft de zee.
Voorbij de golven daar leven de adelaars.
Achter hun vleugels ligt het strand waar de schepen liggen.
Tussen de scheve planken leven roze wormen.
Deze kleine kronkelaars voeden zich met resten vis, achtergelaten door de vissers die in de kleine huisjes in de duinen leven ,
De zee meeuwen weten dat.. Dit komt door jaren ervaring in hun tijdloos ambacht. Soms slokken ze een restje vis naar binnen, soms een dikke worm, en soms een splinter.
Ik verbeeld me het geluid van een zeemeeuw met een splinter..
Luguber als mijn gedachten soms zeilen.
Lijkt deze zich alleen te manifesteren in geluid.
Grgaaarghhraag klinkt het over het water.
Arm beest zegt de stem in mijn hoofd,
en ik loop verder.
|
This entry was posted on 15:30 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 reacties: